Sobota 14:30
Dům Chopin
2024, 11 min, anglicky a francouzsky s anglickými titulky
Režie: Occitane Lacurie
Doomscroll dokument zkoumá vztah mezi obrazovkou iPhonu a tělem uživatele. Je to postmoderní verze malého zrcadla v koupelně, které používáme k prozkoumání vlastního těla? Nebo je to mnohem bližší, ne před tělem, ale uvnitř něj? Z touhy vytěžit něco z prázdnoty doomscrollingu a získat zpět moc nad daty, která do svého telefonu vkládám, vzešel experiment pokusit se zdokumentovat tento vztah, obnažit střih/protistřih, pohled/protipohled, a tak zvýraznit znepokojivost, kterou obsahuje, i když nemusí být vidět.
Occitane Lacurie je doktorandka vizuálních studií na École des Arts de La Sorbonne a filmová kritička. Její akademická práce i praxe ve videoesejích se zajímají o mediální archeologii a způsoby, jakými jsou stroje využívány k odhalování neviditelných jevů. Její předchozí esej, To Emerge / To Merge, o tom, jak seriál Westworld a film Loni v Marienbadu zobrazují vznik vědomí v ženských robotech, získala ocenění za nejlepší videoesej v soutěži ReEdit na Pesaro Film Festivalu 2022.
Sobota 14:30
Dům Chopin
2024, 11 min, anglicky a francouzsky s anglickými titulky
Režie: Occitane Lacurie
Doomscroll dokument zkoumá vztah mezi obrazovkou iPhonu a tělem uživatele. Je to postmoderní verze malého zrcadla v koupelně, které používáme k prozkoumání vlastního těla? Nebo je to mnohem bližší, ne před tělem, ale uvnitř něj? Z touhy vytěžit něco z prázdnoty doomscrollingu a získat zpět moc nad daty, která do svého telefonu vkládám, vzešel experiment pokusit se zdokumentovat tento vztah, obnažit střih/protistřih, pohled/protipohled, a tak zvýraznit znepokojivost, kterou obsahuje, i když nemusí být vidět.
Occitane Lacurie je doktorandka vizuálních studií na École des Arts de La Sorbonne a filmová kritička. Její akademická práce i praxe ve videoesejích se zajímají o mediální archeologii a způsoby, jakými jsou stroje využívány k odhalování neviditelných jevů. Její předchozí esej, To Emerge / To Merge, o tom, jak seriál Westworld a film Loni v Marienbadu zobrazují vznik vědomí v ženských robotech, získala ocenění za nejlepší videoesej v soutěži ReEdit na Pesaro Film Festivalu 2022.