Sobota 14:30
Dům Chopin
2023, 3 min, česky s anglickými titulky
Režie: Karin Spišáková and David Scharf
Co to vlastně znamená, když médium zanikne? Tuto otázku audiovizuální esej v úvodu pokládá nejen diváctvu, ale také třem různým rozhraním – dnešnímu digitálnímu, televiznímu a teletextovému. Teletext, fenomén známý již z éry analogového vysílání, je založen na přenosu textových informací prostřednictvím televizního signálu. Ti, kteří ho využívají i ve 20. letech 21. století, si pochvalují jeho informační střídmost – holé sportovní výsledky, stručné zprávy, minimum znaků. Teletext tak můžeme chápat jako svého druhu alternativu k emočně přepjatým, v rychlém sledu se střídajícím informacím, které z televizního věku zdědily i naše algoritmicky kurátorované feedy.
Karin Spišáková absolvovala filmová studia a sociologii na FF UK. V současnosti pracuje jako projektová manažerka v Kine Úsmev v Košicích. K tvorbě video esejí se dostala na FF UK pod vedením Jiřího Angera a Veroniky Hanákové. Své video eseje publikovala v magazínu Film a doba a časopisu [in]Transition.
Sobota 14:30
Dům Chopin
2023, 3 min, česky s anglickými titulky
Režie: Karin Spišáková and David Scharf
Co to vlastně znamená, když médium zanikne? Tuto otázku audiovizuální esej v úvodu pokládá nejen diváctvu, ale také třem různým rozhraním – dnešnímu digitálnímu, televiznímu a teletextovému. Teletext, fenomén známý již z éry analogového vysílání, je založen na přenosu textových informací prostřednictvím televizního signálu. Ti, kteří ho využívají i ve 20. letech 21. století, si pochvalují jeho informační střídmost – holé sportovní výsledky, stručné zprávy, minimum znaků. Teletext tak můžeme chápat jako svého druhu alternativu k emočně přepjatým, v rychlém sledu se střídajícím informacím, které z televizního věku zdědily i naše algoritmicky kurátorované feedy.
Karin Spišáková absolvovala filmová studia a sociologii na FF UK. V současnosti pracuje jako projektová manažerka v Kine Úsmev v Košicích. K tvorbě video esejí se dostala na FF UK pod vedením Jiřího Angera a Veroniky Hanákové. Své video eseje publikovala v magazínu Film a doba a časopisu [in]Transition.