Sobota 12:00
Dům Chopin
2024, 3 min., anglicky
Režie: Cristina Álvarez López, Adrian Martin
Filmaři se dlouho potýkali s dilematem, jak zobrazit sex na plátně. Měl by být ukázán realisticky? Pornograficky? Smyslně? Měly by být zahrnuty trapné detaily, nebo vynechány? Měla by sexuální scéna následovat cestu vnitřní, erotické fantazie, nebo vnější, fyzické choreografie? Jeden trend, který začal v permisivních 60. letech díky režisérům jako Alain Resnais a Jean-Luc Godard, byl stylizovaný, abstraktní a fragmentovaný sex – a trval až do 80. let (Paul Schrader) a dále. V této audiovizuální eseji remixujeme tři filmy a používáme dvojitou obrazovku k vyjádření tohoto přístupu.
Cristina Álvarez López je filmová kritička, spisovatelka a režisérka. Adrian Martin je filmový kritik, učitel a hudebník. Oba autoři žijí ve Španělsku a společně vytváří audiovizuální eseje od roku 2012. Oba se věnují filmové kritice, tvůrčímu psaní, experimentální filmové tvorbě, hudební kompozici, přednášení a výuce. Jejich filmové analýzy byly publikovány v celé řadě knih a časopisů po celém světě.
Sobota 12:00
Dům Chopin
2024, 3 min., anglicky
Režie: Cristina Álvarez López, Adrian Martin
Filmaři se dlouho potýkali s dilematem, jak zobrazit sex na plátně. Měl by být ukázán realisticky? Pornograficky? Smyslně? Měly by být zahrnuty trapné detaily, nebo vynechány? Měla by sexuální scéna následovat cestu vnitřní, erotické fantazie, nebo vnější, fyzické choreografie? Jeden trend, který začal v permisivních 60. letech díky režisérům jako Alain Resnais a Jean-Luc Godard, byl stylizovaný, abstraktní a fragmentovaný sex – a trval až do 80. let (Paul Schrader) a dále. V této audiovizuální eseji remixujeme tři filmy a používáme dvojitou obrazovku k vyjádření tohoto přístupu.
Cristina Álvarez López je filmová kritička, spisovatelka a režisérka. Adrian Martin je filmový kritik, učitel a hudebník. Oba autoři žijí ve Španělsku a společně vytváří audiovizuální eseje od roku 2012. Oba se věnují filmové kritice, tvůrčímu psaní, experimentální filmové tvorbě, hudební kompozici, přednášení a výuce. Jejich filmové analýzy byly publikovány v celé řadě knih a časopisů po celém světě.