Neděle 19:00
Městské divadlo Mariánské Lázně
2009, 104 min., francouzsky s českými a anglickými titulky
Režie: Alain Resnais
Scénář: Alain Resnais, Laurent Herbiet
Kamera: Eric Gautier
Hudba: Mark Snow
Hrají: André Dussollier, Sabine Azéma, Emmanuelle Devos, Mathieu Amalric, Anne Consigny, Michel Vuillermoz, Edouard Baer, Annie Cordy, Sara Forestier
Ztráta a nález peněženky započne romantické dobrodružství Georgese a Marguerite. Když Georges prozkoumá doklady majitele, vrátit červenou peněženku nalezenou na ulici se stává neodolatelnou záhadou. A Marguerite nemůže vyzvednout svou peněženku, aniž by ji nezačalo lákat tajemství, kdo ji našel. Střet se společenskými zvyklostmi poděkování a uznání jejich klidné životy začne proměňovat. Film Alaina Resnaise, Divoká tráva, vychází z románu "L’incident" od Christiana Gaillyho a slibuje příběh plný nečekaných zvratů a emocí.
Alain Resnais začínal jako autor amatérských dokumentárních filmů. Jako dokumentarista patřil mezi členy politicky angažované Skupiny třiceti, která v padesátých letech dokázala z Francie udělat dokumentární velmoc. Angažovaná kinematografie Skupiny třiceti rozkvétala i přesto, že dokumentární tvorba v padesátých letech zároveň podléhala přísné politické cenzuře. Jeho dokumentární snímky, které natáčel v průběhu 40. a 50. let, vzbudily jak obdiv (motiv nacistických koncentračních táborů v Noci a mlze), tak cenzurní zákaz (domorodé africké umění ničené kolonialismem ve filmu Také sochy umírají). Jeho první hrané filmy Hirošima, má láska, Loni v Marienbadu a Válka skončila, které vznikaly v modernistickém proudu nové vlny ve své době ovlivnily velké množství filmařů. Alain Resnais v nich rozvinul několik klíčových témat a formálních postupů jako subjektivní prožívání času, proces vzpomínání a zapomínání. Skrze tyto filmy si také osvojil práci s vypravěčskou strukturu, která diváka znejišťuje ve vrstevnatosti času, prostoru a nejasnostem v lidském vnímání a paměti vůbec.
Neděle 19:00
Městské divadlo Mariánské Lázně
2009, 104 min., francouzsky s českými a anglickými titulky
Režie: Alain Resnais
Scénář: Alain Resnais, Laurent Herbiet
Kamera: Eric Gautier
Hudba: Mark Snow
Hrají: André Dussollier, Sabine Azéma, Emmanuelle Devos, Mathieu Amalric, Anne Consigny, Michel Vuillermoz, Edouard Baer, Annie Cordy, Sara Forestier
Ztráta a nález peněženky započne romantické dobrodružství Georgese a Marguerite. Když Georges prozkoumá doklady majitele, vrátit červenou peněženku nalezenou na ulici se stává neodolatelnou záhadou. A Marguerite nemůže vyzvednout svou peněženku, aniž by ji nezačalo lákat tajemství, kdo ji našel. Střet se společenskými zvyklostmi poděkování a uznání jejich klidné životy začne proměňovat. Film Alaina Resnaise, Divoká tráva, vychází z románu "L’incident" od Christiana Gaillyho a slibuje příběh plný nečekaných zvratů a emocí.
Alain Resnais začínal jako autor amatérských dokumentárních filmů. Jako dokumentarista patřil mezi členy politicky angažované Skupiny třiceti, která v padesátých letech dokázala z Francie udělat dokumentární velmoc. Angažovaná kinematografie Skupiny třiceti rozkvétala i přesto, že dokumentární tvorba v padesátých letech zároveň podléhala přísné politické cenzuře. Jeho dokumentární snímky, které natáčel v průběhu 40. a 50. let, vzbudily jak obdiv (motiv nacistických koncentračních táborů v Noci a mlze), tak cenzurní zákaz (domorodé africké umění ničené kolonialismem ve filmu Také sochy umírají). Jeho první hrané filmy Hirošima, má láska, Loni v Marienbadu a Válka skončila, které vznikaly v modernistickém proudu nové vlny ve své době ovlivnily velké množství filmařů. Alain Resnais v nich rozvinul několik klíčových témat a formálních postupů jako subjektivní prožívání času, proces vzpomínání a zapomínání. Skrze tyto filmy si také osvojil práci s vypravěčskou strukturu, která diváka znejišťuje ve vrstevnatosti času, prostoru a nejasnostem v lidském vnímání a paměti vůbec.